3 Mart 2010 Çarşamba

Sadi Başoğlu'yla Siyaset Meydanı

Sadi Başoğlu, namıdiğer Muğla Fen Lisesi mezunu, ODTÜ makina mühendisliği öğrencisi, TKP ODTÜ mensubu politikacı, 2009 yerel seçimlerinden birkaç gün önce, sözde bira içmeye özde oyumu istemek üzere beni evine çağırdı.

Kısaca seçimlerde TKP'nin hedeflerinden bahseden Sadi, lafı TKP'nin seçim çalışmalarında uyguladığı sisteme getirdi. Buna göre parti, daha önceki seçim çalışmalarında olduğu gibi ev ev gezip bildiri dağıtmıyordu. Parti, her üyesinden en az on oy istemişti. Sadi'ye göre bu yaratıcı yöntem işe yaramış, hatta ondan fazla kişiden oy almayı garantileyenler çoğunluğa geçmişti. O birasını yudumlarken düşündüm: Acaba ben ilk onda mıydım, yoksa on birinci sırada mıydım? Ne var ki seçim sonuçları göstermiştir ki, girdiğim sıra sandık sırası değil, hela sırasıdır. Bu durumda ben de üstüme düşeni yaptım elbette. Yalnız kafamı hep kurcalamıştır. Eskiden tuvaletlerde küçük yirmi beş, büyük elli kuruş yazardı. Klozete oturup oturmadığınızı nerden anlarlardı da kendinizi elli kuruş vermekle mükellef hissederdiniz, bilemeyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder